Self-Driving Trucks Are Set to Take Over European Highways—And Sooner Than You Think

המירוץ להובלת סחורות ללא נהג: כיצד רובוטים ממומנים על ידי האיחוד האירופי מהפכים את הלוגיסטיקה האירופית

משאיות אוטונומיות עומדות לשנות את הדרכים של אירופה, להפחית את המחסור בנהגים ולשפר את הבטיחות. הנה מה שמצפה לנו ב-2025.

עובדות מהירות:

  • 745,000: מחסור צפוי בנהגים באירופה עד 2028
  • 19,800: חיים שאבדו בדרכים של האיחוד האירופי ב-2024 – ירידה של 3% מ-2023
  • 1,200 ק"מ: מסלול ניסוי מרכזי למשאיות אוטונומיות, מהרפורד לגטבורג
  • 2050: יעד האיחוד האירופי לאפס הפתעות בכבישים ("חזון אפס")

תארו לעצמכם: משאיות חדשות ואסתטיות – ללא נהגים בתוכן – גולשות על הכבישים האירופיים, מחברות ערים מרכזיות, נמלים ותעשיות. זה לא מדע בדיוני. זו המציאות המתפתחת של מגזר הלוגיסטיקה האירופי, כאשר צי של משאיות אוטונומיות מתכונן לצאת לכביש הציבורי בזמנים קצרצרים.

מהלך משמעותי, הנתמך על ידי האיחוד האירופי ומופעל על ידי פרויקט MODI השאפתני, משנה את האופן שבו סחורות מועברות מעבר לגבולות. המטרה? למגר את מחסור הנהגים המתקרב, להפוך את הכבישים לבטוחים יותר וליצור שרשרת אספקה ירוקה ויעילה יותר בעזרת אוטומציה מתקדמת.

מה הופך את המשאיות האוטונומיות לשיחת היום של 2025?

אחרי שנים של התלהבות סביב רכבים אוטונומיים ושאטלים בשדות תעופה, ההתמקדות עברה לגדולי הכביש: משאיות ארוכות טווח. רכבים אוטונומיים עשויים לקבל פנים מוכרות ב-טסלה ובשדות תעופה אירופיים, אך להפוך משאיות מסיביות למכונות אמינות ללא נהג זה אתגר חדש לחלוטין.

פרויקט MODI – בראשות חוקרים מובילים, כולל ד"ר רגנילד ואל מהאקדמיה הטכנולוגית של נורבגיה – פונה לאתגר בצורה ישירה. מאמץ בינלאומי זה משלב 36 ארגונים משבע מדינות האיחוד האירופי ונורבגיה, כולל תאגידי ענק כמו וולוו ו-DAF Trucks.

ש: מדוע אנו זקוקים למשאיות ללא נהג עכשיו?

מגזר הלוגיסטיקה של אירופה מתמודד עם סופה מושלמת. לפי התאחדות התחבורה הבינלאומית, עד 17% מעבודות נהגי המשאיות עשויות להישאר לא ממולאות עד 2028 – מה שיצור חוסר של 745,000 נהגים. המסחר האלקטרוני, משלוחים מהירים ומסחר בינלאומי רק במגמת עלייה, מה שהופך את החוסר הזה לאחת מהבעיות המרכזיות של התעשייה.

על ידי מסירת ההגה למשאיות מופעלות על ידי בינה מלאכותית, אירופה יכולה לשמור על המלאי במלאי, להפחית דחיות ולעשות את עבודות ההובלה לקיימות – אפילו כאשר קשה למצוא בני אדם.

איך טכנולוגיית הנהיגה ללא נהג תשפר את הבטיחות בכבישים?

בטיחות היא שינוי משחק. בשנת 2024 לבדה, כמעט 20,000 אנשים נהרגו בתאונות דרכים ברחבי האיחוד האירופי. חיישנים מתקדמים, רדארים והחלטות בינה מלאכותית בזמן אמת מאפשרים למשאיות אלו לססר מכשולים, להגיב מהר יותר מעובדים אנושיים ולהימנע מטעויות קטלניות.

צי ה-MODI מנתח מעל חמישה מיליון נקודות נתונים בשנייה, מנווט על כבישים, כניסות לערים ואף בתנועת נמל כאוטית. מחקרים עדכניים – כולל מחקר שפורסם ב-Nature – מציעים שבמרבית המקרים, רכבים אוטונומיים עולים על בני אדם בבטיחות.

איפה הניסויים הגדולים עושים כותרות?

הפרויקט השאפתני ביותר של משאיות אוטונומיות באירופה משתרע על לא פחות מ-1,200 קילומטרים מהארפרד לגטבורג, חוצה מספר גבולות – כולל הקו המאתגר בין האיחוד האירופי ללא האיחוד האירופי בין שוודיה לנורבגיה.

• בהרפורד, חוקרים בודקים את עמידות המשאיות בסביבות נמל עמוסות.
• בכבישים של המבורג הם משפרים את המעברים החלקים בין המהיר לעיר.
• ניסויי גטבורג מתמקדים בטעינה אוטומטית ובתחזוקת מטען.
• מוס, נורבגיה, חווה תקשורת בזמן אמת בין משאיות לתשתיות.

Einride, שחקן משבש בתחום הלוגיסטיקה משווקים, כבר מובל מטען באופן אוטונומי בכבישים ציבוריים בשוודיה עבור לקוחות מסחר אלקטרוני עיקריים, מחכה לתמיכה מהסוכנויות כמו הסוכנות השוודית לתחבורה.

ש: מה עוצר את המהפכה המלאה של הנהיגה ללא נהג?

פריצת חסמים עדיין חיונית. חוקרים מתמודדים עם הכל, מבדיקות מכס אוטומטיות ועד תדלוק בטוח, תיעוד דיגיטלי ורגולציות מורכבות לחציית גבולות – הם צריכים לוודא שכל המקרים, מגני תשלום ועד עבודות כביש בלתי צפויות, מטופלים ללא פגם.

קבלת הציבור, שדרוגי תשתיות ומדיניות מתואמת כולם בפוקוס כשלאיחוד האירופי דוחף לעבר אוטומציה "רמה 4": ללא צורך בבני אדם על הסיפון, משאיות פועלות בתוך מסלולים מוכנסים לגיאוגרפית, אך תמיד בנוכחות מפקחים מרוחקים שמבצעים פיקוח על כל מהלך.

מתי נוכל לראות משאיות אוטונומיות בכל מקום?

חללים מוגבלים כמו נמלים ומחסנים יראו את הציים החסרי הנהג ראשונים. פריסות רחבות היקף על הכבישים קרובות מאוד – אפשרי עד לסוף שנות ה-2020 – אם ניסויים נוכחיים יעמדו לציפיות.

הפרס? שעות נהיגה אינסופיות, הפחתה בעלויות הלוגיסטיקה, פחות מקרי מוות בכבישים ותחבורה נקייה ויעילה יותר – אשר יוצר את התשתית לחזון האפס של האיחוד האירופי עד 2050.

איך יכולים עסקים ומקבלי החלטות להתכונן?

עד מרץ 2026, MODI יספק הערכות השפעה קריטיות, מפות דרכים ומודלים עסקיים, המנחים חברות וממשלות ברחבי אירופה. המגמה בלתי אפשרית להתעלם ממנה, ואימוץ מוקדם עשוי למקם תעשיות במובילים במרוץ הגלובלי.

למידע נוסף על טכנולוגיית הנהיגה האוטונומית ולוגיסטיקה אוטונומית, חקרו את Volvo Group, DAF Trucks, ובדקו עדכוני מדיניות דרך ה-נציבות האירופית.

התכוננו לעתיד ההובלה: משאיות אוטונומיות כמעט כאן

רשימת פעולות למנהיגי הלוגיסטיקה של 2025:

  • לעקוב אחרי תוצאות פרויקט MODI ודרכי ניסוי
  • להעריך את מוכנות שרשרת האספקה שלכם לאוטומציה
  • ליצור קשר עם רגולטורים לגבי נהלים לביצוע בטוח
  • לפתח אסטרטגיות כוח אדם לעידן ללא נהגים
  • לשתף פעולה עם ספקי טכנולוגיה ולהתעדכן במדיניות התחבורה של האיחוד האירופי
Autonomous Semi-Trucks | Self-driving Semi Trucks | They Are Coming Sooner Than You Think #ettyn

הדרך קדימה ברורה: אוטומציה מגדיר מחדש את הלוגיסטיקה באירופה. אל תישארו מאחור – הכינו את העסק שלכם למהפכת המשאיות האוטונומיות עכשיו!

ByRexford Hale

רקספורד הייל הוא סופר accomplished ומוביל מחשבה בתחומי טכנולוגיות חדשות ופינטק. הוא מחזיק בתואר שני במנהל עסקים מאוניברסיטת ציריך, שם passion שלו לחדשנות ולפיננסים דיגיטליים החל להתפתח. עם ניסיון של מעל לעשור בתעשייה, רקספורד החזיק במשרות מפתח בTechnology Solutions Hub, שם שיחק תפקיד מרכזי בפיתוח יישומי פינטק פורצי דרך ששינו את האופן שבו עסקים פועלים. התצפיות והניתוחים החדים שלו פורסמו נרחבות, והוא דמות מבוקשת כנואם בכנסים ברחבי העולם. רקספורד מחויב לחקור את הצומת שבין טכנולוגיה לפיננסים, ומקדם את השיחה על עתיד הכלכלות הדיגיטליות.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *